Monday, November 5, 2007

我在上海电影艺术学院

我在上海的时候,在朋友的带领下,我到了上海电影艺术学院,放映了我的小孩不笨2 ,大概300 位来自表演和编导系的同学一起观赏。
When I was in Shanghai, my friend brought me to Shanghai Film Academy. They had screened I NOT STUPID 2, and there were abt 300 students from performing arts and script writing directions, who were there to watch the movie.

之后,我在台上和同学们交流。
After that, we had a discussion on stage.

这些同学的问题,好几个是相当尖锐,相当挑战性。。。
Some questions from these students, some were very incisive and some were very challenging.

不过,很高兴,多数的年轻人看得明白也看得懂也很支持这部电影引进国内,更相信这部电影,应该给他们的父母看。
But still, very glad that most youngsters could understand and visualize as well as support the import of this movie into China. And most of them believe that they should let their parents watch this movie.

以下是一些照片跟大家分享。
Some pictures to share with you guys



在这样的情况下和同学们讲话交流是很有意义的一件事。
Communicating with these students under such an environment is very meaningful

学生的提问是很尖锐的 The questions that these students ask are very intense


这是我们在上海,放映完小孩不笨2之后的记者会,上影和宝路集团的老总都来了,真的是很看中这次的媒体放映,因为来出席的都是40多家上海的主要媒体。
This is the press conference after the screening of I NOT STUPID 2, the boss of Shang hai film group and Bao Lu Enterprise was present as well. They were really keen on this screening, because there were reporters from more than 40 media companies in Shanghai.
这个就是记者会的现场。 This is the press conference.
记者会也邀请了一些小朋友记者在会上发言,很不简单。 Some children were also invited to the press conference, really not easy.
这几个小妹妹也是。 These few kids were also part of the press conference.

这位是小孩不笨2的女主角,爱雯,这次轮到她随行
This is the lead actress of I NOT STUPID 2, Natalie. This time, is her turn.
她也是我们的7公主之一,今年17岁,这次在中国的记者会上,很多人非常关注她,有些记者还特别跟她拍了很多照片,就因为她很上镜 .She's one of our 7 princesses. 17 years old this year. Many people have paid lots of attention to her. Some reporters even requested to take a lot of pictures of her because she's very photogenic.

3 comments:

Anonymous said...

Shawn回新加坡了吗

Anonymous said...

梁大哥,

上两个星期发现了你的部落格,情不自禁进来游览所有的文章,很多回忆再次重现。

你还是如此热爱工作,依旧是我心中敬佩的人物,也让我对当初的一些决定感到遗憾。

我永远不会,也不能忘记你曾经对我的提拔,更会牢记你在我最困难的时候所伸出的援手,让我度过了生命中最低潮的日子。

明年农历新年之前,我一定会到新加坡,希望能够和你见个面,让我当面还清我的债务,无论如何,欠你的人情债,却是一生一世也无法还给你了!

对于我的人生低潮,我做了一个记录,当中表达了我对你的谢意,但这几年却鼓不起勇气让你看看,现在,希望你能够看看这一些纪录!

http://blog.xuite.net/joshuaong/story/6776318

再一次谢谢你,梁大哥!

YS Studio said...

请问那位爱雯在《小2》里演的是谁。。。没什么影响了。